czwartek, 26 marca 2015

Dziecko czasem kuka

Dzieciak czasem we mnie kuka- siedzi we mnie. Na szczęście  każdego dnia jest we mnie ale nie cały dzień.  Czytanie książek, oglądanie bajek z synkiem  i wspólne zabawy, no i warsztaty w przedszkolu powodują, że czuję się jak dzieciak. Są jeszcze takie chwile gdy dzieciństwo jest mi bliskie: gdy jadę na rowerze, gdy jeżdżę na oponie w zimie, gdy wskakuję do morza bałtyckiego - zimnego, że aż pewna część ciała zamarza, gdy pada deszcz na plaży a my próbujemy się smażyć. Ach - to były czasy - wcale nie lepsze, tylko inne. Są też takie chwile z dzieciństwa, trochę straszne i dziwne np. mam 8-9 lat idę do szkoły a w krzakch tuż koło nie stoi foacet i odchyla płaszcz i coś pokazuje. Koty miałczące w krzakach gdy jest już ciemno a my wracamy z kina i strasznie mnie ciekawi, żeby wejść i je zobaczyć - ale strach ma wielkie oczy i koleżanka mówi, żeby zwiewać. Albo mam 7-8 lat a moja przyjaciółka chodzi do zerówki i namawia mnie na wagary, sama jest chora i nie może iść do przedszkola - spędzamy fajnie czas, aż przychodzi brat i daje mi burę. A my przecież tylko się bawiłyśmy a ja opiekowałam się chora koleżanką.( a ona jest teraz medialnym kapitanem policji;-), tzn., pracuje jako rzecznik policji.)
Zabawne te chwile - gdy je wspominam. Obraz stają mi przed oczami, wszystko jest dość wyraźne, nasze tereny,  drzewa, gospodarstwo obok bloków, a potem po przeprowadzce, inny blok, most, transformator. Potem  Pamiętam też powódź i jedność z sąsiadami, oczekiwanie na schodach na wielka falę powodziową, tatę na łódce płynącego po chleb. Ale się działo.
Wszystko było ciekawe, interesujące, fascynujące, zawsze coś nowego innego mogło się zdarzyć.
Teraz to wspaniałe dzieciństwo wraca gdy czytamy  książki. Część z nich dostaje mój synek z różnych okazji  a część pożyczam z biblioteki. Ostatnio czytane i przeczytane to:

Pankaganga - Myślobieg - POLECAM ;-) dla 7-8 latka
Komplemanty - dla 5-6 lata - POLECAM
oraz Bangsi -- OOOOOOO POLECAM w całej rozciągłości !!! Kocham tą opowieść. Dla wszystkich małych i dużych, dzieci i nie dzieci!

A zadanie na dziś wynikające z tych książek, ufność, ciekawość, komplement nawet dla naburmuszonego stwora, poznawanie jest super polecamx3




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz